Odborná
Grada
2016
312
Terka
„Cílem výchovy ke zdraví je pomoci žákům utvářet a postupně rozvíjet klíčové kompetence, které mají význam pro zdravý život, a to ve všech jeho třech dimenzích – tělesné, duševní a sociální“ (Machová & Kubátová, 2015, s. 9).
Autorky se v knize věnují různým aspektům zdraví jako takového a soustředí se na obrovské množství faktorů, které naše zdraví ovlivňují. Na začátek musím říci, že jakožto fanynka zdravého životního stylu jsem ocenila poměrně rozsáhlou kapitolu věnující se tomuto tématu. Bylo pro mne milým překvapením, že kniha byla čtivá, a to i přes to, že už na první pohled jde spíše o učebnici či průvodce pro pedagogy. Musím se přiznat, že přítomnost některých kapitol mne překvapila (v dobrém slova smyslu), a to například kapitola věnovaná závislosti na práci, o které se nikde moc nedočteme. Tato kapitola byla navíc obohacena o krátký dotazník, při jehož vyplnění čtenář může zjistit, zda sám není závislý. Podle mě je také přínosné, že se kniha zaměřuje i na problémy moderní doby, jako je návykové chování ve vztahu k počítačům, médiím, důležitost správného držení těla u počítače a podobně. Řekla bych, že kniha může různým odborníkům pomoci ucelit nebo rozšířit aktuální informace týkající se zdraví nebo zdravého životního stylu. Navíc je za mě opravdu úspěšnou praktickou příručkou nejen pro pedagogy, kteří mohou tyto poznatky předávat dál žákům na různých stupních vzdělávání, ale myslím si, že může být přínosná také pro všechny, kteří se ve své praxi setkávají s tématy zdraví a nemoci.
Zdroj: Machová, J., & Kubátová, D. (2016). Výchova ke zdraví, 2., aktualizované vydání. Grada.